1. leht 2-st

Lynx GLS 3600 LC

PostitusPostitatud: Esmaspäev Apr 15, 2013 12:35 pm
Postitas dmk
Tere.
Kuna vene Buraan huvi enam ei pakkunud, sai võetud odavalt katkine LYNX GLS 3600LC. 1991 aasta.
Mootor on tal Rotax 521 Type 536, 44 kW(Tegu on deforseeritud Type 537 mootori variant), vesijahutusega.

Tegu on täieliku romuga. Kere mõrades, lõtkud veermikus, roolisüsteemis jne., variaator katki, iste katku, plastikud puru, vedrud äravajunud või valed.
Aga mootor on hea kompressiooniga ja käib ilusti.
All paistab olevat 307 lint, mis on ka suht kulunud aga ühes tükis.

Nädalavahetusel igaks juhuks panin mootori käima enne saani lahtivõtmist, et olla kindel et mootor töötab tõrgeteta.
Plaanis järgmiseks talveks renoveerida kogu kelgu, täielik lahtivõtmine, keevitamine, laagrid/puksid uued, värvimine jne.
Alla läheb "NPO-Composite" lint 385x38x2,52(mis toodetakse venemaal "Рысь" mootorsaani jaoks), sellega kaasneb ka loomulikult teliku pikendus.

Pilt
Pilt
Pilt

Re: Lynx GLS 3600 LC

PostitusPostitatud: Esmaspäev Apr 22, 2013 11:32 am
Postitas dmk
No nii nädalavahetusel sai alustatud saani lahtivõtmisega:
Pilt

Nelja tunniga sai võetud pulkadeks.
Pilt

Ostes ei märganud kohe, et saan on kergelt avariiline, raami esinurk on kahjustatud(arvatavasti puu/känd). Esiosanurk tuleb lahtilõigata ja venituspingis sirgeks tõmmata.
Pilt

Re: Lynx GLS 3600 LC

PostitusPostitatud: Esmaspäev Apr 22, 2013 7:10 pm
Postitas Mill
Jõudu sinule, seda läheb siunul hulgi vaja. Hea vaatepilt,on süütepoolid ja juhtmed, nagu Buranidel... :D

Re: Lynx GLS 3600 LC

PostitusPostitatud: Esmaspäev Apr 22, 2013 9:27 pm
Postitas Pro-600
See ju täielik uunikumi reustaureerimine. Jõudu ja edu tegemisel. Järgmisel hooajal siis Villamotol või mõnel üritusel tule näitama oma pilli.

Re: Lynx GLS 3600 LC

PostitusPostitatud: Teisipäev Apr 23, 2013 8:40 am
Postitas dmk
Täieliku restaureerimist ei tule, pole ta nii väga vana veel. Plaanis lihtsalt korda teha, ja natuke sõita Peipsil/Piirissaarel.
Pilt on ilus jah kapoti all:)
Üks on Buraani pool, teine Gaz 66 oma, panin ise ajutiselt peale, et saaks proovida mootorit.
Avastasin et kelgul on alumiinium "siinid"(või kuidas neid nimetatkse eesti keeles?) on kõverad ja mõrades. On kellegil pakkuda korras siinid? Oleks hea kui oleks 345 või 365 lindile. Hädaga sobiks ka 307 lindi oma.

Eile lõikasin lahti nurka ka ära. paar päeva veel ja kere on sirge. Kerge liivaprits ja värv.
Eks lisan ka pilte kui miskit areneb.

Re: Lynx GLS 3600 LC

PostitusPostitatud: Neljapäev Apr 25, 2013 8:37 am
Postitas dmk
Sai nüüd esinurk täielikult mahalõiga ja raam väljavenitatud. Raam sai uue läikiva nurga ka :)
Pilt

Nüüd jääb veel roolisüsteemi kronsteinid uued teha.

Re: Lynx GLS 3600 LC

PostitusPostitatud: Neljapäev Mai 02, 2013 1:00 pm
Postitas dmk
Astmelauad olid väga kõverad ja mõrades. Nüüd sirged ja uued külje tugevdused külge keevitatud.
Pilt

Mootori alune kere põhjaplekk oli peale avrii ka kortsus, ka rooli varras käis vastu. Relakas kätte, vana plekk maha, uus peale.
Pilt
Pilt

Sai ka igaks juhuks tugevdused keevitatud peale.
Pilt

Nüüd veel vaja roolivarda uued puksid treida, ja varda kinnitus uus teha. Mõned tugevdused veel, ja saab siis liivapritsi viia, ning värvida.

Re: Lynx GLS 3600 LC

PostitusPostitatud: Teisipäev Okt 15, 2013 4:25 pm
Postitas dmk
Tere taas!
Peale pika ja rasket haigust olen tagasi garaazis.

Mõned kohad keevitatud. Tegelen praegu roolivarda pukside treimisega, kuna uusi pukse nii vana Lynxile kusagilt ei saanud. Motohoovis OÜ-s (Tartus) öeldi et sellele saanile nad ei paku mitte midagi :)
Siis saab uue rooli kronsteini külge keevitada ja saaks siis raami liivapritsi saata...

Kahjuks ennem räägitud vene saani("Рысь") lint ikkagi ei sobi mitte kuidagi. Kaalun praegu Buraani MD(pikendatud 40 cm võrra) linti kasutamist, sellega muidugi kaasneb veovõlli ja taga võlli ümberehitamine...

Varsti ka uued pildid :)

Re: Lynx GLS 3600 LC

PostitusPostitatud: Kolmapäev Okt 16, 2013 9:00 am
Postitas saanimeespriit
Sul läheb see projekt rohkem maksma kui uue ostmine :)
Aga edu igaljuhul ja lisa ikka pilte.

Re: Lynx GLS 3600 LC

PostitusPostitatud: Kolmapäev Okt 16, 2013 11:41 am
Postitas dmk
Palju raha invisteerima ei hakka selle saanile, liivaprist, värvimine, uued laagrid, puksid, UNi ballid jne. Ta jääb pigem selliseks hädajuhtumiseks Laaksaare ja Piirisaare vahele sõitmiseks, isale. Tal ATV olemas aga too lumes eriti hästi ei lähe.

Praegu piilun soome kuulutusi SKI Doo MX Z 600 või Lynx Rave 600.... :roll:

Re: Lynx GLS 3600 LC

PostitusPostitatud: Neljapäev Okt 24, 2013 12:47 pm
Postitas dmk
Vana vedrustus oli väga väsinud, siinid on kulunud ja kõverad:
Pilt
Varuosadeks ostsin teise vedrustuse, tundub et mingi SKI Doo MXZoma?, vähemalt siinid on korras ja esimene õõts ka kõlbulik, v.a. see et keegi proovis tema peal gaasikeevitust :):
Pilt
Enamus rattaid ja tagvõll on ka puruks/kõver:
Pilt

Eile öösel :twisted: lammutasin pulkadeks ka juba. Vaatan kuidas ma kahest ühe kokku panen...
Tänu uuele vedrustuse tuleb saan 6 cm kõrgem ka 8-) Ilmselt siis esivedrustus tuleb ka "liftida".

Re: Lynx GLS 3600 LC

PostitusPostitatud: Reede Okt 25, 2013 4:04 pm
Postitas dmk
Uus lenksu kronstein keevitatud, samuti uud puksid ertalonist treitud:

Pilt
Pilt
Siinid lahtivõtsin pulkadeks ja avastasin et kergelt nad ka kõverad. Leeklambiga kergelt soojaks ja pressi alla. Nüüd on sirged. Distants võll ja piiraja võlli tuli ka sirgestada.
Pilt

Terveks jäänud ratastele ostin ka laagrid.

Re: Lynx GLS 3600 LC

PostitusPostitatud: Teisipäev Okt 29, 2013 3:53 pm
Postitas dmk
Treisin uued tagavedrustuse esiõõtsa puksid:
Pilt

Uued laagrid ka sees:
Pilt

Re: Lynx GLS 3600 LC

PostitusPostitatud: Reede Nov 01, 2013 11:52 am
Postitas dmk
Tegin uued kronsteinid tagaõõtsa jaoks:
Pilt

Nüüd vedrustus põhimõtteliselt valmis, täna proovin linti alla, kui kõik klappib siis võtan pulkadeks lahti ja viin kõik detailid liivapritsi.
Pilt

Tellisin ka uued esimesed tugirattad 141mm.
Kahtlustan et tagaamortisaatori tuleb vahetada, kuna tundub et ta pole originaal. Kindel pole, kuna google ei anna ühtegi korraliku originaal vedrustusega fotot.

Re: Lynx GLS 3600 LC

PostitusPostitatud: Kolmapäev Nov 13, 2013 5:01 pm
Postitas dmk
Detailid liivapritsitud.
Õhtul krundin ära ja kui jõuab värvin ka.

Pilt
Pilt

Re: Lynx GLS 3600 LC

PostitusPostitatud: Kolmapäev Nov 13, 2013 5:33 pm
Postitas saanimeespriit
on sul ikka tahtmist :)

Re: Lynx GLS 3600 LC

PostitusPostitatud: Kolmapäev Nov 13, 2013 7:34 pm
Postitas dmk
Tahtmist on, aga aega suht vähe. Pluss veel parralleelselt teine projekt ka : http://www.bmwclassic.ee/foorum/viewtopic.php?t=6719

Re: Lynx GLS 3600 LC

PostitusPostitatud: Neljapäev Nov 14, 2013 9:52 am
Postitas dmk
Eile kruntisin ära kõik osad, jõdsin värvida ainult kere.
Täna värvin vedrustuse ära.
Pilt

Re: Lynx GLS 3600 LC

PostitusPostitatud: Neljapäev Nov 14, 2013 2:36 pm
Postitas dmk
Oli vahepeal pool tunnikest vabaega , värvisin vedrustuse detailid ka ära.


Pilt

Pilt

Re: Lynx GLS 3600 LC

PostitusPostitatud: Neljapäev Nov 21, 2013 12:13 pm
Postitas dmk
Radiaatorid viisin survestmisse igaks juhuks(3 euri) :roll:
Vedrustus nüüd koos(kõik uued puksid/laagrid).
Nüüd vaja reduktor,vedav võll, lint paika panna ja sobitama uut vedrustust, ilmselt nüüd ta nihkub ~5 cm tagapoole, kuna vanad siinid olid pikemad.
Pilt